rött äppel

nyss hemkommen från utvecklingssamtalet och jag är faktiskt på ritkigt bra humör! idag gick det jätte bra, fick reda på att jag har förbättrat mig jätte mycket i skolan, ligger på högre betyd i vissa ämnen men det bästa av allt var nog att Anneth för en gångsskull inte klagade på MIG att jag pratar för mycket och det kändes så otroligt skönt att veta att jag inte är den som pratar allt för mycket på lektionerna längre =)
det sista hos sa innan jag gick där ifrån var; det finns inget mer än positiva saker att säga om dig ida!
känndes också så otroligt bra att få massa beröm av pappa också, blir så glad och tar åt mig när han berömer mig:) mamma berömmer jämt och självklart känns det också jätte bra

innan jag åkte iväg till utvecklingssamtalet så satt jag och Carl-johan och kollade på top model och det som hände fick mig att verkligen tänka efter hur mode branschen ser ut och hur grymm den är!!
det var en jätte söt tjej som hette Sarah, hon gick in i tävlingen(hon var typ den 7 som åkte ut) men iaf när hon gick in i tävlingen gick hon in som en +model..under hela tiden så har domarna alltid frågat henne "har du gått ned i vikt" och då har hon alltid sagt att "nej jag tycker inte det men alla tycks påpeka det hela tiden"..anledningen till att hon åkte hem var att domarna inte längre kännde igen henne? antingen var det så att modeler skulle vara super skinny eller så skulle dom verkligen vara plus modeler och hon var inte detta, hon var mitt i mellan och därför fick hon åka hem?!?!? hon blev alltså hemskickad pågrund av att hon var för normal?
hon var för tjock för att vara skinny men inte tillräckligt tjock för att få vara kvar i tävlingen? DETTA GÖR MIG SÅ SJUKT IRRITERAD! hemskt är det!
själv tycker jag att modeindustrin är tillför att påpeka alla människor; du är för tjock, du är för kort, du har för stor rumpa, du har inte tillräckligt fin kropp, du är för smal... blabla!!!! skjut er i pannan på er!!
jag tycker inte att man ska behöva ha en vissa stolek i jeans för att få vara model..men det är bara min åsikt...







NI ÄR FINAST SOM NI ÄR, ALLA MINA VÄNNER!!

Kommentarer
Postat av: J

<3

2010-03-21 @ 13:16:00
URL: http://juliaebba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0